Garantitiden varierar beroende på varumärke och produkt. Det kan också variera beroende på om du handlat som privatperson eller företag. Om tillverkaren har möjlighet till förlängd garanti måste du komma ihåg att registrera din produkt för att kunna nyttja denna. Förslitningsdelar och tillbehör täcks normalt sett inte av garantin.
Oftast hittar du information kring produktens garantilängd på vår hemsida om du går in på produktens egen sida. Sök upp produkten på Verktygsproffsen.se och se om informationen finns där. Om du inte hittar det där rekommenderar vi att du tittar på respektive tillverkares hemsida för att se just din garantitid.
Om du inte hittar informationen hjälper vår Serviceavdelning dig med att ta reda på det, ha följande information tillgänglig:
- Varumärke på produkten
- Modell
- Gärna Verktygsproffsens artikelnummer (går att hitta på produktsidan)
- Ditt ordernummer (om du har gjort ett köp hos oss redan)
Du kontaktar sen vår Serviceavdelning via vårt kontaktformulär, under rubriken "Det gäller en reklamation eller ett garanti-/serviceärende". Du behöver även ange din e-postadress och eventuellt ordernummer, så ser vi till att hjälpa dig omgående.